Menu

Lietuvos bajorų karališkosios sąjungos kelionės

- aprašė Audronė ir ...

header photo

Kelionė į Toskaną

2011-05-14 vykome į antrąją mūsų kelionę po Italiją. Šį kartą mūsų tikslas - vidurio Italija, Toskanos regionas.
Toskanoje gimė Italijos renesansas, čia dirbo garsūs kūrėjai: Frančeskas Petrarka, Dantė, Botičelis, Mikelandželas, Leonardo da Vinci, Galilėjus, Amerigas Vespučis ir Pučinis.

Mūsų pasirinkti aplankyti objektai: Florencijos senamiestis (1982 m.), Sienos senamiestis (1995 m.), Pizos aikštė ir katedra (1987), San Gimignano senamiestis (1990 m.), Pienza priklauso Pasaulio paveldo sąrašui.

Išvykstame iš Vilniaus 5 val. ryto. Vilnius - Brno (1042 km) - ilga kelionė per Lenkiją, klausomės lūdnos klarneto muzikos, už lango saulėti laukai - pienių ir rapsų žydėjimo metas. Pravažiuojame Augustavą, Čenstochavą, Katovicus. Pakely pietaujame restorane Gōrskij, kur puiki savitarna, daug erdvės, daug patiekalų, greitas aptarnavimas, ir nemažai kičo. Tokių restoranų turistams prie maršrutinių kelių vis daugėja, - tai labai patogu. Vakare sustojame jau trečią kartą mūsų kelionėse tame pačiame motelyje Bobrava Brno priemiestyje (Čekija).

Antra diena - Brno – Zalcburgas (460 km) – Aquileia (350 km) - pliaupia lietus, vidurdinyje mūsų kelionę paįvairina Zalcburgas - ketvirtas pagal dydį miestas Austrijoje po Vienos, Graco ir Linco. Praeiname Mirabelės sodu, aplankome katedrą, senąją ir naujają vyskupų - kunigaikščių rezidencijas, kapinaites, katakombas. Zalcburge gimė garsusis kompozitorius Volfgangas Amadėjus Mocartas (1756–1791) Mocarto namai ir paminklas.

17 val. išvažiuojame iš Zalcburgo, atsiveria nuostabūs kalnų vaizdai. Vėl skaičiuojame austriškus, paskui itališkus tunelius, žavimės snieguotomis kalnų viršūnėmis, o kai kuriose vietose matome sniegą net šalikelėse. Vakare sustojame Udinėje, kur jau lankėmės 2009 metais. Pernakvojome puikiame Italijos viešbutyje Aquileia ir sočiai papusryčiavę keliaujame toliau.

Trečia diena -
Aquileia - Piza - Florencija, po žvarbaus oro kalnuose džiugina vėl šiltas ir saulėtas rytas. Pravažiuojame seną ertruskų gyvenvietę Bologną. Važiuojame į Toskanos miestą Pisa (Pizza), lipame į garsųjį Pizos bokštą. Įspūdis pribloškiantis, šiek tiek su baime fotografuojamės, filmuojame. Lankome katedrą, krikštyklą. Vakare važiuojame į kurortinį miestelį Montekatini terme, viešbutyje Arnolfo nakvosime keturias naktis.

Ketvirta diena - gegužės 16 d. vykstame priemiestiniu traukiniu į Florenciją pilname, be oro, prikimštame žmonių vagone.
Pažintis su Florencija - beprotiškas miestas, daugybė žmonių, nei pamatyti, nei praeiti, nei nufilmuoti, o svarbiausia sugebėti sekti gidę ir nepasimesti nuo grupės - suspėti viską pamatyti. Viskas tik bėgte - čia reiktų gyventi mažiausiai savaitę, kad viską pamatyti, susipažinti, pasigėrėti...

1. Pirmas sustojimas Florencijoje Santa Maria Novella, tuo pačiu pavadinimu ir katedra Basilica of Santa Maria Novella. Koplyčia buvo pastatyta ir pavadinta Novella (nauja) 9 amžiuje, 1221 m. atiduota domininkonams, jie nusprendė pastatyti bažnyčią - geometrinis žaismas, trijų spalvų marmuras. The Holy Trinity by Masaccio nukryžiuotas Kristus. Pirmoji katedra, renesansas, atsiranda giluma tapyboje.
  2. Džoto varpinė, baptisterija - Šv. Jono krikštytojo krikštykla.
  3. Poeto A.Dantės namas ir bažnyčia, iš kurios išėjo Beatričė - čia ją pamatė Dantė...
  4. Sinjorijos aikštė, senasis Ponte Vecchio tiltas su parduotuvėmis, šv. Kryžiaus bažnyčia, Džoto freskos Santa Kročės bažnyčioje (Basilica of Santa Croce)
  5. Uffici meno galerija

Gidei paaiškinus, namo važiavome patys tuo pačiu, bet dviaukščiu traukiniu, ir jau laisviau, po laisvo laiko, kas kada norėjo...

Penkta diena - San Gimignano (San Džiminjano) nedidelė ertruskų gyvenvietė, vėliau užkariauta romėnų, - 13 bokštų miestas, iškilęs pagrindiniame maldininkų kelyje iš Šiaurės Europos į Romą.

Montalcino (Montalčino) - aukštumų miestelis, apsuptas vynuogynais, kuriuose spaudžiamas puikus raudonas vynas Brunello di Montalcinobok%u0161te

Montalčinas pirmą kartą paminėtas apie 814-us metus. Įsikūręs kryžkelėje, miestas priklausė tai vienai kunigaikštystei, tai kitai, buvo užkariautas ir išvaduotas keliasdešimt kartų. Kiekvienas naujas šeimininkas pridėdavo kažką savo prie miesto architektūros ir kultūros. Viename iš daugybės karų, vykusių tarp Sienos ir Florencijos, Montalčino gyventojai buvo neutralūs, tačiau kai Siena laimėjo mūšį, jie buvo priversti rinkti žuvusiųjų kaulus. Tuomet Montalčino gyventojams buvo prilipusi „kaulų rinkėjų“ pravardė.
Čia, tvirtovės Fortezza bokšte, švenčiame vieną gimtadienį...

Siena, pagal dydį antras miestas po Florencijos. 343

Viena iš didžiausių pasaulyje katedrų, iškilusi (1215 ir 1263) antikinės šventyklos, skirtos deivei Minervai vietoje, buvo statoma 400 metų.
Didinga, nepakartojamas katedros fasdas, o viduje vienintelė pasaulyje grindų danga iš marmuro plytų, papuoštų nepaprasto grožio ir meistriškumo piešiniais, istorinėmis scenomis, A.Pizano sukurti reljefai bibliniais siužetais, nuostabi biblioteka su manuskriptais.

Miesto centre 1297-1342 metais pastatyta gotikinio stliaus rotušė Palazzo Pubblico ir įdomi aikštė Plazza del Campo, teatro formos Duomo aikštė iš devynių skilčių, kas rodė 9 asmenų valdžią, - aikštė, primenanti išskleistą vėduoklę, atsiveria 102 m. varpinė Torre del Mangia.

Šešta diena. Greve (vyno kelias per miestelį) formavosi viduramžiais kelių sankryžoje iš pradžių kaip turgavietė, vėliau sunaikino gaisras, bet 14-15 a. miestelis atsigavo ir tapo pagrindiniu vyno centru.

Degustavome vyną Castello Vicchiomaggio pilyje. Apžūrėjome rūsius, vietinė gidė papasakojo apie vyno gamybą ir laikymą, bei rūšis. Šiai piliai priklauso 35 ha vynuogynų. Matėme laukus, kurie buvo ruošiami naujiems vynuogių sodinukams, degustacijos salėje paragavome keturių rūšių vynus su užkandėliais prie jų.

Chianti Classico - vynuogės yaptingos, užaugusios tarp Sjenos ir Florencijos, gaminamas iš jaunų vynuogių 5-10 metų, be cukraus, raudonas. Vynui geri metai būna tada, kai daug lietaus žiemą ir daug saulės vasarą. Bačkas perka tik ąžuolines, senas ąžuolas turi daug tanino, naudoja tik 5 metus. Jauno ąžuolo bačka naudojama 45 metus. Patalpa ventiliuojama, temperatūra - 5-10 laipsnių šilumos, bačkose įstatyti indikatoriai.

Šiuo metu geriausi vynas 1997 ir 2007 metų. Vyno simbolis - juodas gaidys (legenda). Kažkada Florencija ir Sjena konkuravo vyno gamyboje ir jų varžybose laimėjo juodas gaidys. Baltas buvo prišertas, juoda paleistas alkanas, jis ir užgiedojo...

Arcas (Arezzo) vienas turtingiausių Toskanos miestų, garsėjančių juvelyrikos industrija, nors jos nematėme, 92 tūkst. gyventojų, katedra uždaryta, parke stovi turtingas paminklas Petrarkai, skverą supa ir gaubia palinkusios į aikštės vidurį pinijos. Matėme 100 langų bokštą, miesto biblioteką.

Cortona - labai kalnuotas miestelis, Šv. Mykolo bažnyčia, Šv. Margaritos (Margherita) bažnyčia.
Šių įspūdžių niekada neužmiršime: karšta diena, stačios gatvelės atrodė niekada nesibaigs, tarp turistų zujantys automobiliai, kitur pastatyti taip, kad atrodo tuoj nuriedės...ir kelias atrodė niekada nesibaigs - bažnyčia ant aukšto kalno, joje ir šv. Margaritos palaikai, nuostabūs vaizdai į apylinkes.

Pienza - mažytis ir jaukus kaimas, įsikūręs tarp Montepulciano and Montalcino, išsivystęs iš kaimo Corsignano, kurį iš pagrindų perprojektavo popiežiaus Pijus II. Čia gimė garsusis renesanso humanistas Enejas Silvijus Piccolomini. Aplankėme Popiežiaus rūmus - vedžiojo jų gidė, matėme ertruskų urnas, kuriuose popiežiaus įpėdiniai gyveno iki 1968 m.

Montepulčiano (Montepulciano) - tai vienas aukščiausiai stovintis Toskanos miestas, į jį kilome serpantininiu keliu. Nuo jo sienų atsiveria puikios Umbrijos ir pietinės Toskanos panoramos. Miestas garsus Vino Nobile di Montepulciano gamyba, kuris dar vadinamas Italijos vynų karaliumi. Vakarėjo, turėdami "laisvą laiką" miestelį apžiūrėjome patys, parduotuvėse degustavome vynus.

7 diena. Grįžimas namo - Florencija – Bratislava (940 km) Po pusryčių išvykstame Lietuvos link. Kelionė per Austriją, pravažiuojame Triestą, Gracą, nakvynė nekokį įspūdį palikusiame viešbutyje Bratislavoje.

8 diena. Bratislava – Vilnius (1160 km.) Po pusryčių išvykstame į Vilnių. Pravažiuojame Česky Tešin, Lodzę Lenkijoje. Grįžtame į Vilnių vėlai naktį.