Menu

Lietuvos bajorų karališkosios sąjungos kelionės

- aprašė Audronė ir ...

header photo

Kelionė į žydintį Paryžių

Įspūdžiais dalijasi Jurgis Pleskačiauskas (h. Slepowron) ir Elona Varanauskienė (h. Ostoja)

2013 m. gegužės 18 d. ankstų rytą 46 bajorai iš įvairių Lietuvos miestų išvyko į Paryžių. Nors sinoptikų prognozės pranašavo šaltą ir lietingą orą Paryžiuje, keliautojų nuotaika buvo puiki

Pirmoji diena – ilga kelionė per Lenkiją iki viešbučio Slubicoje. Vakare jį sėkmingai pasiekėme. Mus pasitiko LBKS ambasadorė Lenkijoje p. Ilona Sapinska.

Antroji diena – kelionė į Veimarą – Goethe's ir Schiller'io miestą. Ekskursijoje po Veimarą, apžiūrėjome Nacionalinį teatrą, namus, kuriuose gyveno ir kūrė Shiller'is ir Goethe. Norintys ragavo baltų vokiškų dešrelių, pikantiškai paruoštų šparagų. Vakare atvykome į viešbutį prie Metzo.

Trečioji diena. Atvykome į Paryžių, labiausiai turistų lankomą miestą pasaulyje. Per metus jų priskaičiuojama per 60 milijonų, kai tuo tarpu Londoną aplanko „vos“ 40 milijonų turistų. Aplankėme Bastilijos aikštę, kur kažkada stovėjo Bastilijos kalėjimas, apžiūrėjome nuostabų Grand operos statinį. Toliau sekė kvepalų muziejus ir fabrikas "Fragonard", kur mus supažindino su kvepalų gamybos procesu, kvepalų istorija ir jų įvairove. Apsvaiginti ir pakerėti nuostabių kvapų galėjome jaukioje “Fragonard” parduotuvėlėje įsigyti patinkančius kvepalus.

Paryžius. Prie Versalio rūmų vartų / Veimaras. Prie Goethes ir Schilerio paminklo priešais Nacionalinį teatrą / Versalis. Marijos Antuanetės kaimelyje / Briugė / Paryžiaus vaizdas nuo Eifelio bokšto.
Fotografavo: J. Pleskačiauskas, E. Varanauskienė, V. Sakalauskas.

Didžiausiame pasaulio muziejuje Luvre apžiūrėjome garsius meno kūrinius, ypatingai daug dėmesio sulaukiančią Leonardo da Vinci „Džokondą“ (Mona Lisa).
Tiuilri sodų grožio pakerėti, nuvykome prie dar vienos Paryžiaus įžymybės – 320 metrų aukščio Eifelio bokšto, iš kurio aukštybių saulėtą dieną matoma visa baltojo Paryžiaus panorama. Vakarop sulipome į garlaivį ir autogido vedami paskendome įdomių istorijų pasakojimuose apie Senos upės krantinėse išsirikiavusius architektūros šedevrus, praplaukėme po 24 tiltais iš 34-ų, nutiestų per Seną Paryžiuje.

Ketvirtoji diena. Orsay impresionistų muziejuje (Musée d'Orsay) gėrėjomės dailininkų impresionistų Renuaro (Pierre-Auguste Renoir), Manet, Monet, Toulouse-Lautrec'o, Van-Gogh'o drobėmis. Aplankėme Invalidų namus ir juose įsikūrusį Prancūzijos karo istorijos ir šlovės muziejų. Prie Napoleono kapo buvome sumaningai priversti nulenkti galvas ir nusiimti kepures. Apsilankėme garsaus skulptoriaus Rodeno name-muziejuje bei sode. Vėlų vakarą norintieji galėjo smagiai praleisti laiką Moulin Rouge (Mulen Ružo) kabarete, stebėdami nuotaikingą programą bei ragaudami tikrą prancūzišką šampaną.

Penktoji diena. Pėsčiomis keliavome gražiosiomis Paryžiaus gatvėmis pro modernųjį Pompidu (Pompidou) kultūros centrą, miesto Rotušę, Paryžiaus Notre-Dame katedrą, Lotynų kvartalą, Sorbonos universitetą, Liuksemburgo sodus. Vakarienės užsukome į restoranėlį, kur paragavome prancūziškos virtuvės pikantiškai paruoštų sraigių, svogūnų sriubos, midijų ir kitų įmantrių patiekalų.

Šeštoji diena. Saint Denis (šv. Dionizo) bazilikoje aplankėme čia palaidotus Prancūzijos karalius. Daugelį kapų puošia nuostabios baltojo marmuro skulptūros. Matyti - Prancūzai gerbia savo karalius ir kilminguosius, savo tautos istoriją.

Pagaliau žavingasis Monmartras! Tertre aikštėje kaip visada - gatvės dailininkų darbų galerijos, toliau - senasis kabaretas „Vikrusis triušis“, menantis lietuvių kilmės prancūzų poetą, diplomatą, Liubič herbo bajorą Oskarą Milašių, mėgusį laiką leisti bohemiškoje aplinkoje. Galette malūnas, kuriame dainavo garsioji Dalida. Auščiausiame Montmarto taške - Sacre Coeur (Švenčiausios Jėzaus širdies) bazilika. Nuo čia grožėjomės Paryžiaus panorama. Toliau maršrutas mus vedė į didžiausias Paryžiaus Per Lašezo kapines (Père-Lachaise), kuriose palaidota daug žymių Prancūzijos žmonių: Honoré de Balzac, E. Piaf, F .Chopin'as, O. Wilde‘as ir kt. Paskutiniai akordai Paryžiuje – Defanso (La Defense) priemiestis, kuris šiek tiek šiurpino ne tik savo dangoraižiais, XX a. statinių šaltumu, bet ir ypatingo stiprumo vėjais, kuriuos čia bandoma tramdyti arkose sukonstruotomis „burėmis“. Šioje atšiaurioje vietoje atsisveikinome ne tik su Paryžiumi, bet ir su mūsų kelionės organizatoriumi Donatu Baikščiu, kuris toliau su dukra tęsė kelionę po pietinę Prancūziją. O Paryžius, pripažinkime, pasitiko ir išlydėjo mus gana svetingai – smarkaus lietaus taip ir neteko patirti ir netgi galėjome pasidžiaugti saulėtomis akimirkomis!

Septintoji diena - ypatinga - prasidėjo ilga kelionė link Lietuvos per 5 Europos šalis - Prancūziją, Belgiją, Nyderlandus, Vokietiją ir Lenkiją. Pakeliui aplankėme nuostabiai gražų Briugės miestą Belgijoje. Briugė vadinama Flandrijos perlu, įtrauktas į Unesco paveldo objektų sąrašą. Gaila, bet pasivaikščiojimą po miestą nutraukė staigi liūtis. Prisipirkę gardžiausio pasaulyje belgiško šokolado ir suvenyrų, riedėjome Lenkijos link.

Aštuntoji diena. Kiek pavargę, bet laimingi persiritom per Lenkiją ir vėlų vakarą pasiekėme Vilnių. Nors kelionė baigėsi, liko neišdildomi įspūdžiai ir nuoširdaus dėkingumo jausmas mūsų gidui prof. Vytautui Bikulčiui už nesibaigiančias istorijas ir pasakojimus apie mūsų jau pamiltą Paryžių. Kelionėje susipažinom su kitų kraštų Lietuvos bajorų karališkosios sąjungos nariais, atšventėme du gimtadienius ir „užsidegėme“ begaliniu noru keliauti vėl ir vėl.